چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم

چگونه مشکلات خانوادگی خود را حل کنیم

بیشتر ما آنجا بوده ایم: خانواده ها ممکن است بسیار دشوار باشند و مشکلات خانوادگی بسیار دردناک است. با این حال ، روش هایی برای حل مشکلات خانواده و بازگرداندن آرامش به پویا وجود دارد. زندگی خیلی کوتاه است تا اتلاف وقت منفی با منفی نسبت به افرادی که دوستشان دارید ، تلف شود. نحوه برخورد شما با یکی از اعضای خانواده و گفته های شما می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. جهت مطالعه بیشتر دانستنی های خانواده ، دانستنی های جنسی ، مشکلات جنسی و مشکلات زناشویی اینجا را کلیک کنید.


صبر کنید تا عصبانی نشوید و در مورد این مشکل بحث کنید. مشکلات خانوادگی ، خصوصاً در اوقات خانواده محور ، مانند تعطیلات ، می تواند بسیار دردناک باشد. اگر اعضای خانواده شما با هم مشاجره می کنند ، انتظار تا رسیدن به آرامش همه می تواند باعث شود که بحث به یک جدال تمام عیار تبدیل نشود.
وقتی هنوز ناراحت یا احساساتی هستید ، در مورد مسئله خانواده بحث نکنید. اگر حتی یک شب منتظر بمانید ، شدت احساسات تا حدی فروکش می کند ، حتی اگر هنوز ناراضی باشید.
انتظار به شما امکان می دهد تا منطقی ، و نه احساسی ، به مسئله نزدیک شوید. اگر یک قدم به عقب برگردید و کمی به خودتان فرصت دهید تا قبل از پرداختن به این مسئله فکر کنید ، خیلی واکنشی با آن کنار نمی آیید.
نزدیک شدن به کسی در هنگام عصبانیت ، شدت اوضاع در شرایط سخت را افزایش می دهد. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما صبر کنید تا فردا اظهار نظر کنید ، بنابراین انگیزه فوری خود را کنترل کنید.

 

شخصاً با مشکلات خانوادگی مقابله کنید. ما همه آنجا بوده ایم؛ همه ما یک متن یا ایمیل ارسال کرده ایم که آرزو می کنیم بتوانیم آن را پس بگیریم. تلاش برای رسیدگی به مشاجره یا مشکل خانوادگی توسط پیام رسان فوری یا ایمیل بدترین انتخاب ممکن است. بحث های حضوری توانایی ، آگاهی و تمایل شما به فیلتر را بهبود می بخشد.
دلیل این امر آن است که به راحتی می توان با ارتباطات الکترونیکی سو tone برداشت کرد. ممکن است فکر نکنید عصبانی به نظر می رسید ، اما ممکن است با نوشتار متنی که برای فرد دریافت کننده ارسال می شود عصبانی به نظر برسید.
به جای ارسال متن ، تلفن را بردارید یا بهتر از آن ، یک جلسه حضوری ترتیب دهید. ارتباطات الکترونیکی به این معناست که افراد سنگهای لمسی زبان بدن خود را از دست می دهند ، که می تواند احساس همدلی را منتقل کرده و از گفتگوی دردناک بکاهد.
مردم چیزهایی را با ارتباطات الکترونیکی می گویند که هرگز به چهره شخص دیگری نمی گویند ، دلیل دیگری برای جلوگیری از آن است.

 


عیب های همه را بپذیرید ، از جمله خودتان را. آنها می گویند که خون ضخیم تر از آب است ، و شما می توانید دوستان خود را انتخاب کنید ، اما نه خانواده خود را. شاید بتوانید مردم را قطع کنید ، اما می تواند درد بیشتری در جاده ایجاد کند.
درک اینکه اعضای خانواده عیب دارند ، اما شما هنوز هم می توانید آنها را دوست داشته باشید ، اولین قدم برای رسیدگی به مشکلات دیرینه است. سعی کنید بفهمید که چرا آنها ممکن است همانگونه عمل کنند یا فکر کنند ، زیرا این می تواند بازتاب خود آنها باشد تا شما.
عیب های خود را نیز بپذیرید. وقتی شایسته آن هستید ، سرزنش را بپذیرید. سعی کنید مسائل خانوادگی را به عنوان معادلات همه یا هیچ چیز در جایی که کسی اشتباه می کند و دیگری (شاید شما) درست است نبینید. در عوض ، سعی کنید مناطق خاکستری را درک کنید. تفاوت های ظریف هیجان انگیز است!
اگر اولین نفری باشید که عذرخواهی می کند حتی اگر واقعاً فکر نکنید که اشتباهی مرتکب شده اید می تواند معجزه کند. جمله ای از این جمله را بگویید ، “من می توانم ببینم که ناراحت هستی ، و اگرچه این برای من نیز سخت بوده است ، متاسفم. من واقعاً می خواهم این مشکل را برطرف کنم ، بنابراین به من اطلاع دهید که چگونه می توانم این کار را انجام دهم. ” به این ترتیب اگر یکی از اعضای خانواده به دشمنی ادامه دهد ، حداقل می توانید بگویید که جاده بالا را طی کرده اید.

 

از بازی سرزنش پرهیز کنید . وقتی با خانواده صحبت می کنید زبان خود را مثبت نگه دارید. از به کار بردن زبانی که موجب سرزنش هر یک از اعضای خانواده شما می شود یا احساس منفی می کند خودداری کنید. منفی نگری یک چرخه معیوب است.
این بدان معنی است که از کلمات قضاوت یا تماس تلفنی یکی از اعضای خانواده پرهیز کنید . این به معنای پرهیز از کلمات اتهامی است که با لحنی عصبانی گفته می شود. سرزنش سایر افراد باعث دفاعی و مستعد مقابله با حمله می شود و این بحث را بدتر می کند.
از نیاز به “پیروزی” در بحث در مورد مشکل خانواده خودداری کنید. در عوض ، سعی کنید بپذیرید که دو یا چند راه وجود دارد که می توانید موضوع را متوجه شوید. برنامه ای برای حل مسئله با هم تهیه کنید. سپس ، تمرکز خود را بر روی سازماندهی فعالیتهایی بگذارید که می توانید با هم از آن لذت ببرید و از هر کاری که می تواند به عنوان “محرک” عمل کند ، جلوگیری کنید. در جنبه های جدید اعضای خانواده خود و روش های جدید ارتباط با آنها کاوش کنید.
لحن و صدای خود را آرام و تعدیل کنید ، بالا و ناراحت نباشید. با آرامش و روش ، نکات خود را توضیح دهید ، اما با همدلی با شخص مقابل. همیشه سعی کنید خود را جای اعضای خانواده بگذارید. سعی کنید با بیرون کشیدن نظرات آشتی جویانه ، مانند “من نظر شما را می بینم” بحث را خنک کنید.

 


اعضای خانواده را که به شما ظلم کرده اند ببخشید. دستیابی به این امر می تواند کار بسیار دشواری باشد. بخشیدن یک فرد ، یکی از اعضای خانواده یا نه ، که فکر می کنیم به ما ظلم کرده است بسیار سخت است. با وجود اعضای خانواده ، چنین احساساتی می تواند حتی عمیق تر شود.
با این حال ، در نهایت بخشش در مورد رهایی خود از طبیعت خورنده اختلاف است. بخشش یکی از اعضای خانواده ، رها کردن گذشته است ، بنابراین می توانید آینده ای سالم تر و عاری از تنش و استرس بسازید.
به عضو خانواده بگویید که اگر او به راحتی سرزنش خود را برای هر چیزی که باعث ایجاد مشکل شده است پذیرفت ، او را می آمرزشید. این را با همدلی بگویید. این مسیری طولانی را طی خواهد کرد.
به یاد داشته باشید که هر انسانی در سفر زندگی خود ناقص است و در یک زمان نیاز به بخشش دارد. این احتمالاً شما را در برهه ای شامل می شود.

 


مشکل واقعی را شناسایی کنید. سعی کنید بفهمید که واقعا چه خبر است. شاید شما با مشکلات سلامتی یا مشکلات شخصی که از خانواده خود پنهان کرده اید دست و پنجه نرم می کنید. یا شاید همه شما عزادار عزیزانی هستید که از دنیا رفته است. مسئله واقعی را در نظر داشته باشید ، زیرا به شما این امکان را می دهد تا بهتر به آن بپردازید.
ممکن است لازم باشد در اینجا به تحلیل خود بپردازید. چرا موضوع خود را از خانواده پنهان می کنم؟ چرا من از این مسئله خانوادگی خیلی ناراحت هستم؟ به عنوان مثال ، شاید شما با نگرانی های مالی درمورد چگونگی خرج کردن پول مادرتان دست و پنجه نرم می کنید. پس از آن ممکن است متوجه شوید که نگران هستید زیرا نمی خواهید سرانجام راهی برای تأمین مالی خود داشته باشد ، زیرا وسیله تأمین هزینه های او را ندارید.
تصور نکنید که دیگران چه فکر می کنند. شما باید با آنها صحبت کنید تا بفهمید واقعاً به چه چیزی فکر می کنند. از شایعات در مورد افراد دیگر خانواده خودداری کنید زیرا این کار احتمالاً به سراغ آنها می آید و باعث بدتر شدن آن می شود. بر علل تمرکز کنید ، نه علائم. [1]
با این حال ، یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد ، مانند پدر یا مادر یا خواهر و برادر دیگر ، ممکن است بتواند به شما کمک کند تا بفهمید واقعاً چه اتفاقی می افتد ، بنابراین مشکلی نیست که با آنها به روشی صحبت کنید که صمیمانه باشد و برای حل یا حل مسئله طراحی شود .

 

یک خط ارتباطی را باز کنید. ارتباطات ضعیف در بسیاری از مشکلات خانوادگی ، اگر نه در بیشتر موارد ، دخیل است. [2] خاموش کردن عضو خانواده مورد نظر یا خاموش شدن می تواند یک مشکل بزرگ باشد. اگر صحبت نمی کنید حل یک مشکل خانوادگی دشوار است. کسی باشید که ابتدا دست دراز می کند - مهم نیست که چقدر سخت است.
شاید بتوان از یکی از اعضای بزرگتر و عاقل خانواده خواست تا مداخله کند و جلسه ای ترتیب دهد یا ابتدا با یکی دیگر از اعضای خانواده صحبت کند و به نوعی واسطه عمل کند. برای باز کردن خط ارتباطی ، باید غرور خود را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که یک فرد بزرگ نیاز دارد تا اولین کسی باشد که این مشکل را حل می کند. [3]
نادیده گرفتن این مشکل در حالی که شکوفا می شود ، در طولانی مدت با افزایش سردی بین شما ، آن را حتی بدتر خواهد کرد. بهتر است احساس خود را بیان کنید ، اما زمان و روش مناسب را برای این کار انتخاب کنید. به عنوان مثال ، طرح یک مشکل خانوادگی در سفره شام ​​شکرگذاری ممکن است فکر بدی باشد.
قبل از داشتن یک گفتگوی سخت خانوادگی از نوشیدن خودداری کنید. الکل می تواند احساسات را در بسیاری از افراد تقویت کند ، حتی اگر در حد متوسط ​​استفاده شود ، و این معمولاً بهترین چیز هنگام تلاش برای داشتن یک گفتگوی خانوادگی دشوار نیست.

 

تشخیص دهید که چه مواردی از مشکلات خانوادگی مورد بحث است. چه موقع یک مشکل خانوادگی به حدی رسیده است که باید به آن رسیدگی شود؟ علائم واضحی از مشکلات خانوادگی و روابطی وجود دارد که از کنترل خارج شده و باید در مورد آنها بحث شود ، از جمله مشاجره مکرر ، اختلاف نظر ، طغیان خشمگین ، اجتناب از دیگران ، بزرگداشتن برخی از اعضای خانواده و در بدترین موارد ، درگیری های جسمی. [4]
برخی از مشکلات خانوادگی می تواند ناشی از اختلاف عقیده باشد ، مانند تفاوت ارزشهای فرهنگی یا اعتقادی. در نهایت ممکن است والدین و کودکان نتوانند در مورد انتخاب سبک زندگی و ترجیحات یا عقاید شخصی به توافق برسند.
سایر مشکلات خانوادگی از سو abuse مصرف مواد ، مشکلات بهداشت روانی ، قلدری ، عدم اعتماد ، تغییر در شرایط خانوادگی ، مسائل مالی ، استرس ، مسائل مربوط به رابطه جنسی و حسادت ناشی می شود.


پرداختن به مسئله خانواده

 

سعی کنید به سازش برسید. مصالحه به این معنی است که شما به یک راه حل رسیده اید که هر دو نفر بتوانند در مورد آن احساس خوبی کنند حتی اگر هیچ کدام دقیقاً به خواسته خود نرسند. سازش روش خوبی برای خنثی کردن یک اختلاف یا حل یک مشکل خانوادگی است.
اولین قدم این است که بفهمید آیا مسئله قابل حل است یا خیر. این به ماهیت مسئله و آنچه قبلاً برای حل آن انجام شده بستگی دارد. اگر تلاش کرده اید و سعی کرده اید نتیجه یکسانی بگیرید ، ممکن است متفاوت باشد.
اما در نظر بگیرید که چه نقاط مشترکی با طرف مقابل دارید و چه امتیازاتی را می خواهید تسلیم کنید. اگر تسلیم چیزی نشوید ، احتمالاً پیشروی در این اختلافات کم است.
یک تکنیک برای ایجاد سازش این است که هر دو نفر در این اختلاف بنشینند و دو حلقه را که مربوط به مشکل خانواده است ، بکشند. در حلقه اول ، همه مواردی را که مایل به سازش نیستید ، یادداشت کنید. در دایره بیرونی ، مناطقی را که می خواهید خم شوید ، یادداشت کنید. سپس ، حلقه ها را به اشتراک بگذارید.

 

با اعضای خانواده یک به یک صحبت کنید. برخی از خانواده ها هستند که به صورت گروهی عملکرد خوبی ندارند. همه ما در گروه های ناکارآمد بوده ایم که در آن پویایی منفی وجود دارد. گاهی اوقات ، این وقتی بیرون می آید که همه با هم هستند.
به جای طرح مشکلات خانوادگی دردناک در مجالس تعطیلات یا یک شام بزرگ خانوادگی ، سعی کنید بفهمید که درگیری واقعاً بین چه کسانی است. اگر بین شما و یکی دیگر از اعضای خانواده باشد ، ممکن است بقیه اعضای خانواده از کشیدن به داخل آن بسیار ناراحت کننده باشند ، زیرا هیچ کس دوست ندارد مجبور شود طرف شود.
در عوض ، از عضو خانواده مورد نظر بخواهید که شما را برای ناهار یا قهوه ملاقات کند. صحبت یک به یک در یک فضای خنثی می تواند راهی بسیار بهتر برای جبران هرگونه نارضایتی شما یا ممکن است باشد. مردم به صورت جداگانه چیزهایی را بیان می کنند که از گفتن آنها در یک گروه دریغ می کنند.
سعی نکنید در هنگام حواس پرتی ، با یکی از اعضای خانواده صحبت کنید ، در یک پروژه بزرگ کاری کار کنید ، یک سری تماس تلفنی انجام دهید ، ظرف بشویید یا مواردی از این قبیل. در عوض ، همه چیز را بگذارید تا روی موضوع و آنها تمرکز کنید.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.