چگونه با مشکلات زندگی خود روبرو شویم

چگونه با مشکلات زندگی خود روبرو شویم

داشتن مشکلات در زندگی ممکن است احساس طاقت فرسایی کند و ممکن است آخرین کاری که می خواهید انجام دهید مواجه شدن با آنها است. خوشبختانه هرچند ، مقابله و کنار آمدن با مشکلات یک منطقه کاملاً مطالعه شده است و اقدامات شناختی ، عاطفی و رفتاری بسیاری وجود دارد که می تواند برای مواجهه موثر با مشکلات شما انجام شود.

 


مشکل را بپذیرید. دور ماندن از موضوعی که باعث ایجاد مشکل در شما می شود وسوسه انگیز است. با این حال ، اجتناب از مشکل به حل آن کمک نمی کند. در عوض ، بپذیرید که مشکل وجود دارد و در مورد آن چند سوال از خود بپرسید. عواقب این مشکل چیست؟ شامل چه کسانی می شود؟ [1]


اگر فکر نمی کنید مشکلی دارید ، اما همه به شما می گویند مشکلی وجود دارد ، سعی کنید ببینید آیا واقعیتی وجود دارد یا نه.
اگر در قبول مشکل خود مشکلی دارید ، ممکن است انکار کنید. به عنوان مثال ، اگر نمی خواهید یکی از اعضای نزدیک خانواده درگیر مواد مخدر باشد ، ممکن است بهانه های دیگری برای رفتار او بیاورید.


در حالی که انکار می تواند با محافظت از سلامت روان شما در برخی مواقع مفید باشد ، اما در موارد دیگر می تواند شما را از مقابله با این مشکل دور کند.[2]
در حقیقت ، اجتناب اغلب مشکل را بیشتر می کند و هیچ تسکین پایدار را ایجاد نمی کند. اجتناب از مشکل شما همچنان یک چرخه استرس برای شما ایجاد می کند زیرا همیشه در پشت ذهن شما سنگینی می کند.
گفته شد ، گاهی اوقات کمی فرار می تواند سالم باشد. اگر احساس می کنید بیش از حد دچار فشار و استرس شده اید ، کمی استراحت کنید! یک برنامه تلویزیونی تماشا کنید یا یک کتاب بخوانید ، یا به سرگرمی دیگری بپردازید که از آن لذت می برید. شما حتی می توانید فقط منطقه خود را تنظیم کنید و اجازه دهید ذهن شما سرگردان شود! [3]

 

از فاجعه سازی جلوگیری کنید. فاجعه سازی به معنای داشتن افکار غیر منطقی است ، مانند اغراق در مسئله خود با بیرون کشیدن از تناسب آن. به عنوان مثال ، ممکن است فکر کنید که چون در یک کلاس شکست خورده اید ، به این معنی است که هرگز کار خوبی پیدا نخواهید کرد. فاجعه سازی همچنین می تواند به معنای درگیر شدن در همه فکرها یا عدم تفکر باشد (به عنوان مثال ، من می خواهم این مشکل را حل کنم یا زندگی من تمام شده است). [4]
با آگاهی از زمانی که این کار را انجام می دهید ، می توانید از بروز فاجعه جلوگیری کنید. این امر مستلزم این است که شما افکار خود را کنترل کرده و سعی کنید صحت و سقم آنها را بررسی کنید.
شما می توانید افکار خود را با یادآوری در مورد آنها و با پرسیدن اینکه آیا شخص دیگری این فکر را داشت ، نظارت کنید ، آیا فکر می کنید که آنها دقیق هستند؟

به اصل مسئله فکر کنید. اولین بار کی متوجه این مشکل شدید؟ بعضی اوقات ممکن است چیزی را متوجه نشوید تا اینکه مدت طولانی است که اتفاق می افتد. این مسئله به ویژه اگر مشکل شما درگیر افراد دیگری باشد (مثلاً خواهرتان ممکن است مدتها قبل با توجه به مواد مخدر درگیر شده باشد) درست باشد.
اگر فکر می کنید می دانید مشکل از چه زمانی شروع شده است ، به حوادثی که در آن زمان اتفاق افتاده اند فکر کنید. علت اصلی ممکن است به آن مربوط باشد. به عنوان مثال ، اگر نمرات شما بعد از اینکه پدرتان دور شد ، در مدرسه شروع به لغزش کرد ، شاید برای تنظیم این تغییر مشکل دارید.

همه چیز را در منظر قرار دهید. به احتمال زیاد ، مشکل شما پایان جهان نیست: با وجود آن هنوز هم می توانید ادامه دهید. هر مشکلی یا یک راه حل دارد یا می توان به شکلی دیگر به آن نگاه کرد که نشان می دهد اصلاً چنین مشکلی نیست. [5]
به عنوان مثال ، ممکن است مشکل شما این باشد که نتوانید به موقع خود را به مدرسه برسانید. با تغییر چند عادت یا تنظیمات مختلف حمل و نقل ، می توان این مورد را تغییر داد.
بعضی از موارد را نمی توان تغییر داد ، مانند معلولیت دائمی یا مرگ یکی از عزیزان ، اما شما می توانید یاد بگیرید که با آن زندگی کنید و در پی آن رشد کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که مردم معمولاً فکر می کنند رویدادهای منفی باعث می شود که احساس بدتر و بدتری برای مدت طولانی تری نسبت به آنچه در واقعیت احساس می کنند ، داشته باشد.[6]
اینکه به خود بگویید این پایان دنیا نیست به این معنی نیست که مشکل شما واقعاً یک مشکل نیست یا بی اهمیت است. این فقط به شما کمک می کند تا مشکلات خود را غیرقابل حل نکنید.

چالش را در آغوش بگیرید. مشکل شما را می توان به عنوان یک چیز منفی یا چیزی که در آن شما فرصتی برای مناسبت گرفتن دارید تصور کنید. [7] به عنوان مثال ، اگر کلاس نامطلوبی هستید ، می توانید این مسئله را به عنوان یک مشکل اساسی مشاهده کرده و نسبت به آن افسرده شوید. یا می توانید از چالشی که ارائه می دهد استقبال کنید. شکست شما نشان می دهد که برای موفقیت باید بیشتر کار کنید یا استراتژی های جدید مطالعه و سازمانی را یاد بگیرید. شما می توانید از این مشکل به عنوان فرصتی برای یادگیری چنین مهارتهایی استفاده کنید.
کنار آمدن با مشکلات و حل آنها می تواند شما را با صلاحیت بیشتر کند و همچنین نسبت به دیگران که مشکلات خاص خود را دارند همدلی بیشتری داشته باشید.


مشکل خود را بنویسید مشکل خود را با قلم روی کاغذ بیاورید. این امر به شما کمک می کند تا مشکل ملموس تر به نظر برسد و باعث می شود هنگام نوشتن و خیره شدن به صورت ، سعی در حل آن داشته باشید. [8]
به عنوان مثال ، اگر مشکل شما این است که پول کافی ندارید ، می توانید آن را یادداشت کنید. شما همچنین می توانید پیامدهای آن مشکل را یادداشت کنید تا هدف را به خانه برسانید و برای حل آن انگیزه ایجاد کنید. مفهوم نداشتن پول کافی این است که شما استرس دارید و نمی توانید از انواع چیزهایی که دوست دارید لذت ببرید.
اگر مشکل خصوصی نیست ، لیست را جایی قرار دهید که آن را مشاهده کنید تا فراموش نکنید که بر اساس آن عمل کنید. به عنوان مثال ، ممکن است آن را روی یخچال خود قرار دهید.


در مورد مشکل صحبت کنید تمام جزئیات مربوط به مشکل خود را با شخصی که به او اعتماد دارید با اطلاعات در میان بگذارید ، مانند دوست ، عضو خانواده ، معلم یا والدین. حداقل می تواند به کاهش استرس کمک کند.[9]. علاوه بر این ، ممکن است او یا او بتواند توصیه هایی به شما ارائه دهد که قبلاً به آن فکر نکرده اید.
اگر قصد دارید با شخص دیگری صحبت کنید که همان مشکل را دارد ، باید با درایت رفتار کنید. به او بگویید که شما فقط می خواهید یاد بگیرید تا بتوانید آن را نیز حل کنید.


احساسات خود را در آغوش بگیرید. احساسات شما می تواند به عنوان راهنمایی عمل کند که به شما اطلاع می دهد که چگونه حل مسئله شما پیش می رود. احساسات مهم هستند ، حتی احساسات منفی. به عنوان مثال ، اگر خیلی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید ، نه اینکه بخواهید این احساسات را زیر فرش بکشید ، آنها را تصدیق کنید و علت آنها را ارزیابی کنید. با یافتن منبع ، ممکن است راه حل هایی برای مشکل خود پیدا کنید. [10]
احساس ناراحتی ، عصبانیت ، نگرانی مشکلی ندارد تا زمانی که بدانید ناراحت ، عصبانی یا نگران به حل مشکل کمک نمی کند. برای حل مشکل باید اقدامی انجام دهید. هنوز هم ، این احساسات می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که مشکلی دارید و همچنین منبع آن را نشان می دهد.
برخی از راه های ایجاد آرامش در هنگام ناراحتی عبارتند از: تمرکز بر تنفس ، شمردن تا 10 (یا در صورت نیاز) یا بالاتر ، به آرامی با خود صحبت کنید (به خود بگویید “خوب خواهد شد” یا “راحت باشید . “).[11] سعی کنید به پیاده روی یا دویدن بروید یا به موسیقی آرام بخش گوش دهید.

 

به مشاور مراجعه کنید اگر مشکل شما شامل سلامت روان یا رفاه شماست ، یا در هر یک از موارد تأثیرگذار است ، به دنبال یک متخصص بهداشت روان و رزرو قرار ملاقات باشید. این متخصصان می توانند به شما کمک کنند تا مشکلات خود را کنار بیاورید و آنها را حل کنید. [12]


در مورد مسئله تحقیق کنید بسیاری از مشکلات به قدری رایج هستند که می توانند جزئیات زیادی را به صورت آنلاین داشته باشند. تحقیقات شما می تواند شامل مجلات یا انجمن های گفتگو باشد. از نظر رفتاری ، مالی ، تحصیلی یا هر مسئله دیگری که دارید ممکن است به صورت آنلاین نوشته شده باشد.
درمورد صحبت با افرادی که مورد مشابهی را تجربه کرده اند یا در موضوع مرتبط با مشکل شما متخصص هستند.
به عنوان مثال ، اگر مشکل شما مربوط به دانشگاه است ، با معلم خود یا دانش آموز دیگری که قبلاً موضوع یا دوره ای را گذرانده اید که با آن مشکل دارید صحبت کنید.
درک چگونگی بروز مشکلات ممکن است به شما کمک کند تا بهتر با آنها روبرو شوید. تمرکز مجدد توجه شما برای حل مسئله ، به کاهش تمایلات عاطفی غیرمولد مانند احساس گناه و اضطراب کمک می کند ، که می تواند مهارت ها و توانایی های حل مسئله را متوقف کند.


به دنبال یک متخصص باشید. اگر مشکل شما شامل مواردی است که یک متخصص می تواند به آن کمک کند ، حتماً آن را جستجو کنید. به عنوان مثال ، اگر مشکل شما این است که خود را دارای اضافه وزن می دانید و می خواهید برخی از پوندها را کم کنید ، می توانید با کمک یک متخصص تغذیه یا مربی فیزیکی تلاش کنید.
اطمینان حاصل کنید که هنگامی که به دنبال مشاوره می گردید ، از یک متخصص مجاز در رشته خود برخوردار است ، که نشان می دهد آنها مهارت های لازم برای کمک به شما را در مورد مشکل خاص خود دارند.
افرادی هستند که ممکن است ادعا کنند متخصص هستند. اگر فاقد گواهینامه های صحیح باشند ، به احتمال زیاد چنین نیستند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.